Με αφορμή την φιλοσοφική άποψη ότι ο Άνθρωπος θα φτάσει την τελειότητά του όταν καταφέρει να κάνει όλες τις Τέχνες και όλες τις Επιστήμες ένα, η σκέψη είναι η Μουσική, η πρώτη των Τεχνών*, να ενταχθεί μέσα σε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα νηπιαγωγείου.

Τα στοιχεία της Μουσικής, ο ρυθμός, η μελωδία, η αρμονία, υπάρχουν μέσα στη φύση και κατ’ επέκταση και μέσα στον Άνθρωπο. Ο ρυθμός υπάρχει στην αναπνοή μας, στον χτύπο της καρδιάς μας, στην βροχή, στο καλπασμό ενός αλόγου. Η μελωδία υπάρχει στο κελάηδισμα ενός πουλιού. Η αρμονία έχει διαφορετικά στοιχεία σε κάθε πολιτισμό – κάθε λαός είναι εξοικειωμένος με τα στοιχεία της δικής του κουλτούρας.

Ο δυτικός πολιτισμός όμως ξεχώρισε τη Μουσική από τον Άνθρωπο στο βωμό της καλύτερης μελέτης της. Έτσι ο Άνθρωπος έχασε την επαφή του με τον ρυθμό (πολλοί άνθρωποι σταματάνε την αναπνοή τους όταν καλούνται να φέρουν εις πέρας κάτι που τους δυσκολεύει) και όταν επιθυμήσει να έρθει σε επαφή με την Μουσική καλείται να την μάθει εγκεφαλικά, διαβάζοντάς την μέσα από έναν δύσκολο κώδικα και χωρίς ίχνος έμπνευσης. Για να φτάσει δε, παίζοντας κάποιο μουσικό όργανο, στο επίπεδο «κατάθεσης ψυχής», περνάνε πάρα πολλά χρόνια…

Η Μουσική όμως δεν πρέπει να είναι κάτι δύσκολο ή απρόσιτο ακριβώς γιατί είναι πηγή δημιουργίας, ψυχικής ανάτασης, έμπνευσης και κατ’ επέκταση ζωής για τον Άνθρωπο!

Αυτός είναι ο λόγος που η Μουσική πρέπει να ενταχθεί στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα όχι σαν ξεχωριστό μάθημα, παρά να εμπλακεί σε όλες τις δραστηριότητες και να είναι αφορμή για δραστηριότητες που βοηθούν τα παιδιά να κατακτήσουν τις ανάλογες δεξιότητες, ψυχικές, σωματικές και νοητικές, της ηλικίας τους.

Η σημαντικότητα της Μουσικής καθώς και τα οφέλη της είναι γνωστά. Έχουν γίνει άλλωστε πολλές μελέτες και επιστημονικές έρευνες με αντικείμενο την ευφυΐα καθώς και την μαθησιακή πρόοδο των παιδιών που κάνουν μαθήματα Μουσικής.  Αυτός είναι και ο λόγος που τα καλύτερα εκπαιδευτικά προγράμματα έχουν τουλάχιστον τρεις ώρες την εβδομάδα Μουσική στο πρόγραμμά τους. Αλλά ακόμα κι έτσι η Μουσική προβάλλεται σαν ξεχωριστό κομμάτι παιδείας και όχι αναπόσπαστο από το βασικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Η ένταξη της Μουσικής στο βασικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα θα δώσει στους μαθητές ερεθίσματα για να αποκτήσουν δεξιότητες όπως αυτή της παρατήρησης, της σωματικής κίνησης, της λεπτής και της αδρής κινητικότητας, της αφομοίωσης καινούριων γνώσεων, της αντίληψης, της επανάληψης μιας ακολουθίας, της απομνημόνευσης και πολλών ακόμα ενώ παράλληλα θα τους ενεργοποιεί εσωτερικά και αβίαστα τα στοιχεία του ρυθμού, της Μελωδίας καθώς και των ιδιοτήτων του ήχου.

Όλα τα παραπάνω θεωρούνται βασικά και απαραίτητα στοιχεία για μια άρτια και ολοκληρωμένη παιδεία που θα δημιουργεί εμπνευσμένους και ικανούς μαθητές και κατ’ επέκταση πολίτες μιας κοινωνίας.   

Ντομένικα Μίκαϊτς – Μουσικός, Εκπαιδευτικός

*αναφέρουμε την Μουσική σαν πρώτη των Τεχνών γιατί στα αρχαία χρόνια περιελάμβανε όλες τις Τέχνες – από τη Μουσική πήραν το όνομά τους και οι Μούσες, οι προστάτιδες των Τεχνών.

Ο Μικρός Χώρος Τέχνης θέλουμε να είναι γεμάτος από χαρούμενα παιδιά και ευχαριστημένους μεγάλους. Αυτό το καταφέρνουμε μέσα από την καλή οργάνωση της καθημερινότητας, τη γαλούχηση της ομαδικότητας και την εκπαίδευση όσον αφορά τον σεβασμό κάποιων βασικών κανόνων.

Επικοινωνία

Σάκη Καράγιωργα 76, Γλυφάδα

Τηλ: 210 96 05 199

E-mail: info@mxt.gr

Φόρμα Ενδιαφέροντος

Newsletter

Εγγραφείτε στο newsletter μας και μάθετε πρώτοι τα τελευταία νέα μας.

© 2017 Μικρός Χώρος Τέχνης. All Rights Reserved.

Αναζήτηση

Our website is protected by DMC Firewall!